RUMAH SEBENAR SAYA!!

Friday, March 18, 2011

CONTEST SEUNIK NAMAKU



salam keindahan dunia:)
jom join CONTEST ni from..
AKAK MANIS ROZIE!!
weewwwiiit~

baiklah,jom mulakan:)



nama saya NUR FADWA BINTI DAUD.
actually saya suka dengan nama saya,
sebab tak ramai kat Malaysia ni yang mempunyai perkataan
FADWA dalam nama mereka:)

NAMA SAYA UNIK SEBAB:
1:jarang orang dengar.
2;sepanjang saya hidup,saya baru kenal seorang yang sama nama dengan saya.
3:setiap kali dalam sesi perkenalan,situasinya mesti akan jadi macam ni..

saya:hai,assalamualaikum..nama saya NUR FADWA BINTI DAUD....
orang lain:ha?apa??
saya:NUR FADWA!! F.A.D.W.A..
orang lain:fatwa?najwa??
saya:bukan...hish,takpe la,panggil je WAWA
orang lain:ooo...ok,teruskan..

itulah yang berlaku hampir setiap tahun..

4:dulu saya bersekolah di sekolah agama,
satu hari,masa subjek Bahasa Arab,
ustaz nak translatekan semua nama kami ke bahasa melayu,
sebab ustaz pernah belajar di negara Arab,so dia nak try translate..
sorang-sorang ustaz translatekan,

ustaz:awk,nurul ain?haa..cahaya mata..
awk,huda..petunjuk..
awk..bla..bla..bla..

tapi bila tiba giliran saya..

ustaz:awak,FADWA..errmm~
*senyap sunyi!*
saya:mksud nama saya apa ustaz?
saya cari dalam buku tak jumpa laa ustaz..
(excited nak tahu nih!)
ustaz:ermm.............
SAYA TAK TAHU..tak,saya tak ingat(muka bersalah)
saya:alaaaaaaa...

sedih kan? :(

5:nama saya dipilih oleh mak saya..
masa mengandungkan saya,tahun 1991,
(berdasarkan cerita mak)
tahun tu berlaku perang di Palestin,
dalam bilik guru,mak saya tengah banca majalah dengan kawan2 dia,

kawan mak;Kak Nah,tengok cerita budak Palestin ni..
tabah betul...
mak:*baca*aah laa..
kawan mak:Kak Nah namakan lah baby Kak Nah dengan nama tu..
mak:FADWA..hmm..sedap gak..

maka tertulislah dalam surat beranak saya..
NUR FADWA BINTI DAUD:D
tapi,saya dah jumpa maksud nama saya,
sejak saya kawan baik dengan INCIK GOOGLE:)
FADWA:PENGORBANAN DIRI...

6:bila search di Google,
kebanyakan insan yang bernama FADWA terlibat dengan
kerjaya seni..
FADWA MAWAHIB:penari arab
FADWA TOUQAN:penulis sajak..

so,itulah uniknya nama saya!!!
:D

nak tag:
INTAN
NANA
NADIAH

TERJAH SINI WEH!!

until 31st March 2011
:)

3 comments:

zie said...

salam..hai fadwa! wah lama xdgr org panggil zie ngn panggilan "rozie" hehehe. thanks ek join contest zie. selamat berkenalan & gud luck ek dear ^^

fadwa daud said...

hehehe..takpe,biar saya pnggil akak,kak rozie..hihi:)

selamat berkenalan jugak akak:)thank you so much!!!

Nur Fadwa said...

salam... hai... bkn kak sorang yg nama fadwa... saya pun nama fadwa.. skrang baru sy tahu yg bkn sy sorang yg diberi nama fadwa... nama panjang sy nur fadwa bt abdul arif.... gembira bertemu dgn kak.. .. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...